Torkel Blogg

Denna blogg kommer innehålla kappsegling båtbyggeri Blokart och B&R 23 segling. Kontakt: [email protected]

Americas cup - Dag 2

Publicerad 2017-05-28 22:23:00 i Allmänt,

Artemis från Sverige blev första team att ta en seger mot Oracle.
Snyggt jobbat ! Tyvärr blev man också första team att förlora mot
Team france.Kul att det är så jämnt mellan alla båtar det finns inga
säkra segrar.
 
 
Emirates Team New Zealand  2/2 segrar idag Mot Japan och Bar.
Cyklandet tycks fungera bra.
 

Kommentarer

Postat av: Fredrika

Publicerad 2017-05-29 16:34:11

Är jag den enda som tycker att andra dagens sändningar blev närmast totalförstörda av Stefans Rahms katastrofalt oengagerande undermåliga komenterande? Jag skulle 10ggr av 10 hellre välja dom dubbla amerikanska kommentatorerna, som jag hört kommentera segling i många år, med stort nöje.

Det var knappt jag orkade mig igenom dom två heaten med Artemis, övriga stod jag inte ut utan bytte till Indy500-racet.

Om inte CMore fixar så man kan välja om man vill ha dom svenska eller amerikanska kommmentarerna tills idag, så får jag nog leta redan på nån alternativ källa framöver.

Postat av: Torkel

Publicerad 2017-05-29 18:08:38

Hörde inte Stefan Rahm på CMore men tyckte Björn Hansen På TV 4 sport kommenterade mycket bra.När det gäller engelstalande komentering är mina favoriter Peter Lester Nya Zeeland och Ken Read USA Alltid mycket pålästa.
Tror inte de går att lyssna på i sverige denna gång men tipsa gärna om någon vet.

Postat av: Torkel

Publicerad 2017-05-29 18:15:22

Dag 3 ser lovande ut vindar upp mot 9 m/s.Dagens mest spännande match blir Artemis mot ETNZ.Live på TV4 sport 19:00

Postat av: Fredrika

Publicerad 2017-05-29 20:05:33

Det var knappast två olika svenska igår på TV4Sport och CMore, så det måste varit Björn Hansen som förstörde det alltså(jag läste namnet Stefan i tablån), men om dom du tycker han igår kommenterade bra så har vi mycket olika smak och krav. Jag har sett mängder med direktsänd segling från AC, WMRT, SSL och ExS senaste åren, och den svenske igår slog rekord i sömnpiller jämfört med dom engelsktalande jag lyssnat på senaste åren i ovan nämnda klassers direktsändningar.

Dom två idag verkar heta Stefan och Magnus, och dom är båda mycket mer engagerande.

Under första reklamen på TV4SPort förut fick man dock höra dom amerikanska på CMore och genast höjdes det flera snäpp. Det sänds även BTSport1 och NBCSports, så jag har dom två på samtidigt i två streaming-enheter, och växlar lite, men tyvärr så vinner den högre bildkvaliten på CMoreLive3HD, över dom streamarna jag hann leta upp nu.

Nu märkte jag dock att under andra reklampausen så mutade CMore bort dom amerikanska, så intervjuven med dom svenska seglarna fick man inte höra frågorna på, bara svaren.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela