Torkel Blogg

Denna blogg kommer innehålla kappsegling båtbyggeri Blokart och B&R 23 segling. Kontakt: [email protected]

Video Maraton # 10 - B&R 23 segling 1993

Publicerad 2018-08-09 01:58:00 i B&R 23, Video Maraton,

Första kappseglingen med B&R 23 Hösten 1993.Göta SS kräftkör 
på Mälaren
 
Det var ganska mycket en slump att B&R 23:an kom till. Av en
händelse kom jag i kontakt med Lars Bergström.Jag tog tillfället
i akt och frågade Lasse om han kunde hjälpa mig med roder och
köl till en båt jag tidigare varit inblandad i.Efter 5-6 timmars långt
snack slutade det med att Lasse sa "Det bästa är om jag ritar en 
helt ny båt till dig,det tar ändå bara 5 minuter" Det tog lite mer än 
5 minuter, men resulterade så småningom i en ritning( Se bilden ovan )
 
En rolig historia är att ritningen som gjordes på B&R designs i Sarasota
Florida.Så småningom hamnade bakom en dörr på AB Radab i Stockholm
Där stod den i 6 månader innan ritningen återfanns, och jag kom igång
med bygget av den första B&R 23:an hösten 1992. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela