Torkel Blogg

Denna blogg kommer innehålla kappsegling båtbyggeri Blokart och B&R 23 segling. Kontakt: [email protected]

Flyer segelbåt

Publicerad 2017-08-13 19:35:00 i Old school,

 Fick ett mail från Mattias Björk i Mariestad som just köpt en Flyer.
Mattias har även skapat en wikipedia sida.
Länk : https://sv.wikipedia.org/wiki/Flyer
 
Flyersegling på Stora värtan sent 80-tal.Första Flyern seglade 1986.
Tiden går fort.Det är över 30 år sedan !! 
 
 
Bengt Jörnstedt provseglade Flyer och presenterade båten 
i tidningen segling Nr 5/6 1986 
Läs mer om Flyer på bloggen: http://torkelblogg.blogg.se/2012/july/flyer.html
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mattias%20Bj%F6rk

Publicerad 2017-08-25 11:26:03

Hej!
Jättekul att du lade upp detta på din blogg. Blev lite paff :)

Har lite strul med Wikipedias administratörer (då jag är nybörjare) löser sig nog när jag gör rätt...
(Länken som jag nyttjat var tydligen en så kallad förgreningssida).

Till alla Flyerägare, samt ni med kunskap, hjälp mig skapa en skapa en sida om en segelbåtstyp som för seglingsverige är ovanlig, men som jag tycker är mycket intressant då den var långt före sin tid.

Tack på förhand
Mvh Mattias

Postat av: Johan

Publicerad 2018-05-31 16:23:48

Hej Mattias,

Kul med Flyern!
Jag och en vän har en Flyer i Stockholm i bra skick men ngt stympad segelarea. Vi har båten på Baggensfjärden i Nacka och seglar så mkt vi hinner. Modifierat lite saker på båten för att klara av att segla den enklare på två senaste säsongen. Den förra ägaren sydde upp nya segel och har satt dit en kryssfock men planen är nog att försöka få till åtminstone ett större försegel igen.

Postat av: Erik Sandell

Publicerad 2022-02-18 21:25:40

Kul med bilden från Värtan där Flyern höll jämna steg med Wasa 55 när flyern planade.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela