Torkel Blogg

Denna blogg kommer innehålla kappsegling båtbyggeri Blokart och B&R 23 segling. Kontakt: [email protected]

BloKart - Fartrekord

Publicerad 2014-01-27 08:07:00 i BloKart,

Mitt nya personliga fartrekord lyder på 72.1 km/t .Krossade det gamla på 
58.3 km/t.
När jag kom ut till Muriwai stranden idag stod det en stadig bris 
runt 10 m/s.Jag satte upp mitt minsta segel 3 m2 första gången
jag använder seglet.Startar vid södra delen av stranden.Faller av
och seglet fyller.BloKarten accelerera nästa direkt till 50 km/t.
Fortsätter norrut längst stranden efter någon minut är jag över
60 km/t.Nu gäller det att hålla undan för människor hundar och
bilar på beachen.Plötsligt kommer det en by BloKarten lyfter på 
två hjul jag faller av något och skotar hem.Fortsätter att accelerera
till över 70 km/t.Wow känslan är som första gången man åker berg
o dalbana :-)  :-)  .Senare på dagen lyckas jag pressa upp Karten
i 72.1 km/t i en by.nytt personligt fartrekord. Det finns mer att ge !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela